OGÓLNE WARUNKI UMOWY SKLEPU INTERNETOWEGO
kontakt@kommo.pl
Sklep internetowy, dostępny pod adresem www.kommo.pl, należy do firmy działającej pod niezarejestrowaną nazwą SKAF Tarasiuk, mającej główną siedzibę pod adresem: ul. Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok, adres e-mail: kontakt@kommo.pl, dalej określanej jako Sprzedawca.
Ogólne warunki umowy sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.kommo.pl określają warunki i zasady korzystania ze sklepu internetowego, sposób świadczenia usług elektronicznych przez Sprzedawcę oraz zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, w tym prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta, procedurę odstąpienia od umowy oraz procedurę reklamacyjną.
Sklep internetowy www.kommo.pl szanuje prawa konsumentów. Konsumentowi nie przysługuje prawo do rezygnacji z praw, które zostały mu przyznane na mocy ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827, z późn. zm.). Postanowienia warunków umowy, które są mniej korzystne dla konsumenta niż przepisy ustawy, są nieważne, a w ich miejsce mają zastosowanie przepisy ustawy. Postanowienia warunków umowy nie mają na celu wyłączenia ani ograniczenia praw konsumentów, które przysługują im na mocy obowiązujących przepisów prawnych, a wszelkie wątpliwości powinny być interpretowane na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień warunków umowy z powyższymi przepisami prawnymi, pierwszeństwo i zastosowanie mają przepisy ustawowe.
Spis treści:
§ 1 Definicje
§ 2 Postanowienia ogólne
§ 3 Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
§ 4 Umowa sprzedaży
§ 5 Metody i terminy płatności
§ 6 Realizacja zamówień i dostawa
§ 7 Reklamacje towarów
§ 8 Prawo do odstąpienia od umowy
§ 9 Postanowienia dla przedsiębiorców
§ 10 Pozasądowe procedury rozstrzygania sporów
§ 11 Postanowienia końcowe
Załącznik nr 1 Wzór formularza odstąpienia od umowy
§ 1
Definicje
Dzień roboczy - dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Formularz zamówienia - usługa elektroniczna, interaktywny formularz w sklepie internetowym, który umożliwia złożenie zamówienia, w szczególności przez dodanie towarów do elektronicznego koszyka i ustalenie warunków umowy sprzedaży z Sprzedawcą.
Klient:
a) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych prawem także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych,
b) osoba prawna,
c) jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają osobowość prawną – która zawarła umowę sprzedaży z Sprzedawcą lub zamierza ją zawrzeć, a także która korzysta z usługi lub usługi elektronicznej lub zamierza z niej skorzystać.
Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny (Dz. U. 1964 Nr 16, poz. 93, z późn. zm.), zwany dalej Kodeksem cywilnym.
Konsument - osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej, która nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Newsletter - usługa elektroniczna, świadczona przez Sprzedawcę drogą mailową, umożliwiająca wszystkim Klientom, którzy z niej korzystają, regularne otrzymywanie informacji drogą elektroniczną, w tym o nowinkach i promocjach.
Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają osobowość prawną, prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową we własnym imieniu.
Warunki umowy - warunki umowy sklepu internetowego, dostępne pod adresem www.kommo.pl
Sklep internetowy - sklep internetowy Sprzedawcy, dostępny pod adresem www.kommo.pl.
Sprzedawca - działalność nierejestrowana pod nazwą SKAF Tarasiuk z główną siedzibą: ul. Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok, adres e-mail: kontakt@kommo.pl
Towar / Produkt - rzeczy ruchome w sklepie internetowym, będące przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży towarów zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem sklepu internetowego.
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta między Sprzedawcą a Konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez fizycznej obecności stron, przy wyłącznym użyciu jednego lub więcej środków komunikacji na odległość do momentu zawarcia umowy.
Usługa elektroniczna - usługa świadczona elektronicznie przez Sprzedawcę dla Klienta za pośrednictwem sklepu internetowego.
Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827, z późn. zm.), zwana dalej ustawą o prawach konsumenta.
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem sklepu internetowego za pomocą formularza zamówienia, poczty elektronicznej lub telefonicznie, mające na celu zawarcie umowy sprzedaży towarów ze Sprzedawcą, w szczególności ustalające warunki umowy, rodzaj i ilość towarów, sposób dostawy i koszt, formę płatności oraz dane Klienta niezbędne do realizacji umowy.
§ 2
Ogólne warunki
1. Warunki umowy są dostępne na stronie www.kommo.pl w sposób ciągły, dzięki czemu każdy użytkownik może je w każdej chwili pobrać, wyświetlić i zapisać, drukując lub zapisując na nośniku danych.
Warunki umowy są skierowane zarówno do konsumentów, jak i przedsiębiorców korzystających ze sklepu internetowego, chyba że konkretne postanowienie warunków umowy jest wyraźnie skierowane tylko do konsumentów lub tylko do przedsiębiorców.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień warunków umowy jest sprzedawca. Dane osobowe będą przetwarzane w celach, w zakresie i na zasadach określonych w polityce prywatności, opublikowanej na stronie sklepu internetowego www.kommo.pl.
Sprzedawca oświadcza, że przestrzega wszystkich przepisów dotyczących ochrony danych osobowych klientów, które zostały określone w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883, z późn. zm.).
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez sprzedawcę, ma prawo do wglądu w ich treść oraz do ich aktualizacji i poprawiania.
Klient wyraża zgodę na zbieranie, przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez sprzedawcę, które są bezpośrednio związane z realizacją zamówionej usługi lub towaru w sklepie internetowym. Szczegółowe warunki zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych przez sprzedawcę są określone w polityce prywatności sklepu internetowego.
Klient zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego i oferowanych przez niego usług sprzedawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami warunków umowy, zasadami współżycia społecznego oraz z uwzględnieniem ochrony praw osobistych i praw autorskich oraz własności intelektualnej sprzedawcy i osób trzecich. Zabrania się udostępniania przez użytkownika lub klienta treści bezprawnych.
Wszystkie informacje o towarach i usługach oferowanych przez sprzedawcę w sklepie internetowym (w tym opisy, ceny towarów), zamieszczone na stronie sklepu www.kommo.pl nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu cywilnego. Korzystanie ze sklepu internetowego www.kommo.pl oznacza każdą czynność klienta mającą na celu zapoznanie się z wszystkimi treściami opublikowanymi na stronie sklepu internetowego.
§ 3
Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
1. W sklepie internetowym dostępne są następujące usługi elektroniczne: formularz zamówienia i newsletter.
2. Formularz zamówienia – korzystanie z formularza zamówienia rozpoczyna się, gdy klient umieszcza pierwszy produkt w elektronicznym koszyku w sklepie internetowym. Zamówienie jest składane po wykonaniu przez klienta dwóch kolejnych kroków: (1) wypełnieniu formularza zamówienia i (2) kliknięciu w pole „Zamów z obowiązkiem zapłaty” lub „Zamów i zapłać” na stronie sklepu internetowego po wypełnieniu formularza zamówienia – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej zmiany wprowadzonych danych (dokonywana poprzez postępowanie zgodnie z wyświetlanymi komunikatami i informacjami na stronie sklepu internetowego). W formularzu zamówienia klient musi podać następujące dane: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres e-mail, numer telefonu oraz dane dotyczące umowy kupna: produkt/y, ilość produktów, miejsce i sposób dostawy produktów, forma płatności. W przypadku klientów, którzy nie są konsumentami, konieczne jest również podanie nazwy firmy i numeru NIP.
3. Usługa elektroniczna formularza zamówienia świadczona jest nieodpłatnie i jednorazowo, kończy się złożeniem zamówienia za pomocą tego formularza lub wcześniejszym anulowaniem zamówienia przez klienta.
4. Usługa „Newsletter”:
a) Umowa o świadczenie usługi elektronicznej newslettera zawierana jest na czas nieokreślony i kończy się, gdy klient wyrazi chęć usunięcia swojego adresu e-mail z subskrypcji newslettera lub wypisania się za pomocą linku w każdej wiadomości wysyłanej w ramach usługi newslettera.
b) Klient ma możliwość otrzymywania od sprzedawcy informacji handlowych (m.in. o nowościach, promocjach) w formie wiadomości wysyłanych na podany przez klienta adres e-mail.
c) Korzystanie z usługi newslettera możliwe jest po podaniu ważnego adresu e-mail.
d) Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny, cofnąć zgodę na przesyłanie wiadomości za pośrednictwem usługi newslettera, wysyłając do sprzedawcy chęć usunięcia swojego adresu e-mail z subskrypcji newslettera lub wypisując się za pomocą linku w każdej wiadomości wysyłanej w ramach usługi newslettera.
e) Newsletter wysyłany jest tylko do osób, które go subskrybowały.
5. Usługa newslettera świadczona jest nieodpłatnie i na czas nieokreślony. Odbiorca usługi ma w każdej chwili i bez podania przyczyny możliwość wypisania się z newslettera (rezygnacji z newslettera), wysyłając do sprzedawcy odpowiednią prośbę, w szczególności drogą mailową na adres: kontakt@kommo.pl lub też pisemnie na adres: ul. Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok.
6. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem, że system telekomunikacyjny, z którego korzysta klient, spełnia następujące minimalne wymagania:
a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do internetu,
b) dostęp do e-maila,
c) przeglądarka internetowa, która obsługuje pliki cookie,
d) włączony JavaScript w przeglądarce internetowej.
7. Klient ponosi koszty związane z dostępem do internetu oraz przesyłaniem danych zgodnie z taryfą swojego dostawcy internetu. Klient zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem ochrony praw osobistych oraz praw autorskich i własności sprzedawcy i osób trzecich. Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych i zgodnych z rzeczywistością danych. Zabrania się klientowi udostępniania treści bezprawnych.
8. Procedura reklamacyjna:
a) Klientowi przysługuje prawo zgłoszenia reklamacji w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi elektronicznej przez sprzedawcę, zgodnie z zasadami przewidzianymi w warunkach umowy.
b) Reklamacje dotyczące świadczenia usług elektronicznych przez sprzedawcę oraz inne reklamacje związane z funkcjonowaniem sklepu internetowego (z wyjątkiem reklamacji dotyczących towarów opisanych w § 7 warunków umowy) mogą być zgłaszane przez klienta m.in. na piśmie na adres: ul. Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok, lub mailowo na adres sprzedawcy: kontakt@kommo.pl.
c) Zaleca się, aby klient w reklamacji podał następujące informacje (które mogą pomóc sprzedawcy w rozpatrzeniu reklamacji oraz przyspieszyć proces reklamacyjny): okoliczności związane z przedmiotem reklamacji oraz wystąpieniem możliwych wad, takie jak rodzaj i data wady, żądanie klienta, dane kontaktowe sprzedawcy do osoby, która składa reklamację/klienta. Te zalecenia są dobrowolne i nie mają wpływu na skuteczność rozpatrzenia reklamacji.
d) Sprzedawca niezwłocznie, jednak najpóźniej w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia wpłynięcia reklamacji, ustosunkowuje się do reklamacji.
9. Prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usług elektronicznych przysługuje klientowi, który jest konsumentem, zgodnie z zasadami określonymi w regulaminie.
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie ciągłych i nieokreślonych usług elektronicznych z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia, w przypadku naruszenia przez klienta postanowień regulaminu.
§ 4
Umowa kupna
1. Zawarcie umowy kupna między klientem a sprzedawcą następuje po tym, jak klient złoży zamówienie za pośrednictwem formularza zamówienia w sklepie internetowym lub drogą elektroniczną, wysyłając zamówienie na adres e-mail: kontakt@kommo.pl lub telefonicznie na numer podany na stronie sklepu.
2. Warunkiem złożenia zamówienia jest posiadanie aktywnego konta e-mail oraz numeru telefonu.
3. Cena produktu, wyświetlana na stronie sklepu internetowego, podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. Klient zostanie poinformowany o całkowitej cenie produktu, w tym podatkach oraz kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostawę i pocztę) oraz innych kosztach, a jeśli wysokość tych opłat nie jest możliwa do ustalenia – o obowiązku ich zapłaty, na stronach sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia, w tym w momencie wyrażenia przez klienta chęci zawarcia umowy kupna.
4. Po złożeniu zamówienia sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego przyjęcie i przystępuje do realizacji zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia oraz jego realizacji następuje poprzez wysłanie odpowiedniego e-maila przez sprzedawcę do klienta na adres e-mail podany podczas składania zamówienia, który zawiera co najmniej oświadczenie sprzedawcy o przyjęciu zamówienia do realizacji, ilość i rodzaj zamówionych towarów, łączną cenę, w tym koszty dostawy oraz wysokość przyznanych rabatów (jeśli dotyczy). Wysłanie powyższego e-maila skutkuje zawarciem umowy kupna między klientem a sprzedawcą.
5. Zabezpieczenie, ochrona, udostępnienie i potwierdzenie treści zawartej umowy kupna (jej istotnych postanowień) klientowi odbywa się poprzez udostępnienie regulaminu na stronie sklepu internetowego oraz wysłanie e-maila na adres e-mail podany przez klienta, jak wspomniano w ust. 4 powyżej. Treść zawartej umowy kupna jest dodatkowo zabezpieczona i chroniona w systemie informacyjnym sklepu internetowego sprzedawcy.
§ 5
Metody i terminy płatności
Sprzedawca oferuje klientowi metody płatności dostępne aktualnie na stronie sklepu internetowego.
§ 6
Realizacja zamówienia i dostawa
1. Dostawa towaru jest dostępna na terytorium Polski i odbywa się na adres wskazany przez klienta podczas składania zamówienia.
2. Do dostawy mają zastosowanie przepisy prawa transportowego (Dz.U. 1984 Nr 53 poz. 272 z późn. zm.).
3. Dostawa towaru do klienta jest płatna, chyba że umowa kupna przewiduje inaczej. Koszty dostawy produktu (w tym koszty transportu, dostawy i opłaty pocztowe) oraz inne koszty zostaną przekazane klientowi na stronach sklepu internetowego oraz podczas składania zamówienia, także w momencie wyrażenia przez klienta chęci zawarcia umowy kupna.
4. Sprzedawca oferuje klientowi następujące opcje dostawy:
a) Usługa kurierska,
b) Kurier za pobraniem.
5. Czas dostawy produktu do klienta wynosi do 7 dni roboczych, chyba że w opisie danego produktu lub podczas składania zamówienia podano krótszy czas. W przypadku towarów o różnych terminach dostawy obowiązuje najdłuższy podany okres. Początek terminu dostawy produktu do klienta obliczany jest w następujący sposób:
a) w przypadku wyboru płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą kredytową – od dnia uznania na koncie bankowym lub rozliczeniowym sprzedawcy.
b) w przypadku wyboru płatności za pobraniem – od dnia zawarcia umowy kupna.
6. Czas realizacji zamówienia – okres od momentu przyjęcia zamówienia przez sprzedawcę do momentu wysyłki zamówienia.
7. Czas dostawy zamówienia – okres od momentu wysyłki zamówienia do dostarczenia zamówienia do klienta.
8. Czas realizacji zamówienia podawany jest na stronie w dniach roboczych dla każdego produktu.
9. W przypadku wystąpienia szczególnych okoliczności lub niemożności realizacji zamówienia w wyznaczonym terminie, sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z klientem w celu ustalenia dalszego postępowania, w tym ustalenia innego terminu realizacji zamówienia.
10. W przypadku, gdy przesyłka zamówiona za pobraniem nie zostanie odebrana, koszty zwrotu ponosi kupujący.
11. Ponieważ wszystkie dokumenty przesyłane klientowi w trakcie realizacji zamówienia są zapisane w formacie PDF, kupujący powinien posiadać komputer z dostępem do Internetu i program do wyświetlania plików PDF w celu zakupu w sklepie internetowym sprzedawcy.
12. Klient otrzyma dokument sprzedaży w formie elektronicznej, a link do jego wydruku będzie dostępny w wiadomości wysłanej drogą mailową. Na życzenie klienta dokument sprzedaży zostanie wysłany pocztą; w tym celu prosimy o przesłanie informacji na adres kontakt@kommo.pl.
• Brak adresu e-mail w zamówieniu spowoduje dołączenie dokumentu sprzedaży w formie papierowej do paczki.
§ 7
Reklamacje towarów
1. Podstawy i zakres odpowiedzialności sprzedawcy wobec klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), określają ogólnie obowiązujące przepisy prawne, w szczególności Kodeks cywilny (szczególnie artykuły 556-576 Kodeksu cywilnego).
2. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi produkt wolny od wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu wady produktu oraz prawa klienta znajdują się na stronie sklepu internetowego w sekcji informacyjnej o reklamacjach.
3. Reklamację klient może złożyć na przykład:
a) na piśmie na adres: ul. Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok;
b) w formie elektronicznej na adres e-mail: kontakt@kommo.pl;
4. Zaleca się, aby klient w opisie reklamacji podał następujące dane:
a) numer zamówienia
b) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i data wystąpienia wady;
c) żądanie dostosowania produktu do umowy sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy sprzedaży;
d) dane kontaktowe osoby składającej reklamację.
5. Ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez sprzedawcę. Wymogi zawarte w poprzednim akapicie są jedynie zaleceniami i nie wpływają na skuteczność rozpatrywania reklamacji, które zostały złożone bez zalecanej opisu.
6. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia reklamacji, udzieli odpowiedzi na reklamację klienta. Jeżeli sprzedawca nie udzieli odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych, reklamacja uznaje się za zasadną.
7. Klient, który korzysta z praw z tytułu rękojmi, powinien dostarczyć wadliwy produkt na koszt sprzedawcy na adres ul. Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok, chyba że sklep poinformował klienta o takiej formie rozpatrywania reklamacji, która nie wymaga dostarczenia towaru do sklepu. W przypadku klienta będącego konsumentem koszty dostarczenia produktu ponosi sprzedawca; w przypadku klienta, który nie jest konsumentem, koszty dostarczenia ponosi klient.
8. Konsument traci prawa wynikające z gwarancji po upływie dwóch lat od wydania towaru.
9. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji koszty związane z reklamacją ponosi kupujący.
10. Zgodnie z art. 560 § 4 Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. 2019.0.1145, z późniejszymi zmianami) kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
11. Wszystkie wątpliwości związane z reklamacjami można wyjaśnić pod adresem kontakt@kommo.pl
§ 8
Prawo do odstąpienia od umowy
(obowiązuje dla umów zawieranych od 25 grudnia 2014 roku)
1. Konsument, który zawarł umowę zawartą na odległość, może w ciągu 14 dni kalendarzowych odstąpić od tej umowy bez podania przyczyny. Aby zachować termin, wystarczy wysłać oświadczenie przed upływem terminu. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone na przykład:
a) na piśmie na adres: ul. Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok;
b) w formie elektronicznej na adres e-mail: kontakt@kommo.pl;
2. Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się w załączniku nr 2 do ustawy o ochronie konsumentów oraz dodatkowo w załączniku nr 1 do niniejszych warunków umowy. Konsument może skorzystać z formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
3. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
4. Termin na odstąpienie od umowy rozpoczyna się:
a) w przypadku umowy, w której sprzedawca dostarcza produkt i zobowiązany jest do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) – od momentu, gdy konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia, która nie jest przewoźnikiem, odbierze produkt, a w przypadku umowy, która (1) obejmuje kilka produktów, dostarczanych osobno, w częściach lub sztukach – od momentu, gdy ostatni produkt, część lub sztuka zostaną odebrane, lub (2) obejmuje regularną dostawę produktów przez określony czas – od momentu, gdy pierwszy produkt zostanie odebrany;
b) w przypadku innych umów – od dnia zawarcia umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowa uważa się za niezawartą.
6. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu wszystkich płatności dokonanych przez konsumenta, w tym kosztów dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez konsumenta innej niż najtańsza standardowa metoda dostawy dostępna w sklepie internetowym), niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu. Zwrot płatności sprzedawca dokonuje tą samą metodą płatności, jakiej konsument użył, chyba że konsument wyraził zgodę na inną metodę, która nie wiąże się z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać zwrot płatności do momentu otrzymania towaru lub do momentu, gdy konsument przedstawi dowód odesłania towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7. Sprzedawca wstrzymuje zwrot płatności, dopóki nie otrzyma towaru.
8. Konsument jest zobowiązany do niezwłocznego odesłania towaru, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia odstąpienia od umowy. Konsument może odesłać towar na adres: ul. Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok.
9. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z jego używania, które wykracza poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
10. Sprzedawca nie przyjmuje paczek zwróconych za pobraniem.
11. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) (1) o świadczenie usług, gdy sprzedawca świadczył usługę w całości za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia usługi, że po jej wykonaniu traci prawo do odstąpienia od umowy; (2) których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi sprzedawca nie ma kontroli, a które mogą wystąpić przed upływem terminu odstąpienia; (3) w przypadku których przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wykonany zgodnie ze specyfikacjami konsumenta lub służący jego indywidualnym potrzebom; (4) w przypadku których przedmiotem świadczenia jest produkt, który szybko ulega zepsuciu lub ma krótki termin ważności; (5) w przypadku których przedmiotem świadczenia jest produkt dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, który z powodów zdrowotnych lub higienicznych nie może zostać zwrócony po otwarciu opakowania, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostawie; (6) w przypadku których przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostawie, ze względu na swój charakter, zostają nierozerwalnie połączone z innymi rzeczami; (7) w przypadku których przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została ustalona przy zawarciu umowy, a dostawa może nastąpić dopiero po 30 dniach i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi sprzedawca nie ma kontroli; (8) w przypadku których konsument wyraźnie zażądał, aby sprzedawca przyjechał do niego w celu wykonania pilnych napraw lub konserwacji; jeżeli sprzedawca wykona dodatkowe usługi, inne niż te, które zostały zażądane przez konsumenta, lub dostarczy produkty, które są inne niż te, które są niezbędne do naprawy lub konserwacji, konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w odniesieniu do dodatkowych usług lub produktów; (9) w przypadku których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo oprogramowanie komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostawie; (10) o dostawę gazet, czasopism lub magazynów, z wyjątkiem umów abonamentowych; (11) zawartych w ramach publicznej aukcji; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, które nie służy celom mieszkaniowym, transportu towarów, wynajmu samochodów, gastronomii, usług związanych z aktywnościami rekreacyjnymi, imprezami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeśli w umowie określono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostawę treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeśli wykonanie usługi rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia i po tym, jak konsument został poinformowany przez sprzedawcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.
§ 9
Postanowienia dla przedsiębiorców
1. Niniejsza część Ogólnych Warunków Handlowych oraz zawarte w niej postanowienia mają zastosowanie wyłącznie do klientów i odbiorców usług, którzy nie są konsumentami.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. W takim przypadku odstąpienie może nastąpić bez podania przyczyny i nie skutkuje roszczeniami klienta niebędącego konsumentem wobec sprzedawcy.
3. W przypadku klientów niebędących konsumentami, sprzedawca ma prawo do ograniczenia dostępnych metod płatności, w tym żądania zapłaty całości lub części ceny z góry, niezależnie od wybranej przez klienta metody płatności oraz zawarcia umowy sprzedaży.
4. Z chwilą przekazania produktu przewoźnikowi, korzyści i ciężary związane z produktem oraz ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu przechodzą na klienta niebędącego konsumentem. W takim przypadku sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub brak produktu, które powstały od momentu przyjęcia do transportu aż do dostarczenia do klienta, a także za opóźnienia w transporcie przesyłki.
5. Jeżeli produkt jest wysyłany przewoźnikiem do klienta niebędącego konsumentem, klient ten zobowiązany jest do niezwłocznego sprawdzenia przesyłki w sposób zwykle stosowany przy tego typu przesyłkach. W przypadku stwierdzenia utraty lub uszkodzenia produktu podczas transportu, klient musi podjąć wszystkie niezbędne kroki w celu ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność sprzedawcy wobec klienta niebędącego konsumentem z tytułu rękojmi za produkt jest wyłączona.
7. W przypadku odbiorców usług, którzy nie są konsumentami, dostawca usług może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług elektronicznych niezwłocznie i bez podania przyczyny, wysyłając odpowiednie oświadczenie do odbiorcy usług.
8. Odpowiedzialność sprzedawcy wobec przedsiębiorcy, niezależnie od jej podstawy prawnej, jest ograniczona zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak i dla wszystkich roszczeń łącznie do kwoty tysiąca złotych. Odpowiedzialność sprzedawcy za utracone zyski przedsiębiorcy jest w pełni wyłączona.
9. Wszelkie spory między sprzedawcą/dostawcą usług a klientem/odbiorcą usług, który nie jest konsumentem, będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby sprzedawcy/dostawcy usług.
§ 10
Pozasądowe rozwiązywanie sporów
1. Konsumenci mają prawo do korzystania z pozasądowych procedur rozwiązywania sporów.
2. Szczegółowe informacje na temat dostępnych dla konsumentów możliwości pozasądowego rozwiązywania sporów znajdują się w biurach oraz na stronach internetowych miejskich (powiatowych) rzeczniczek/rzeczników ochrony konsumentów, organizacji społecznych, których statutowe zadania obejmują ochronę konsumentów, wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej oraz na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
3. Strony dążą do polubownego rozwiązania sporów wynikających z umowy. Jeżeli takie rozwiązanie nie zostanie osiągnięte w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia od drugiej strony, spór podlega rozstrzygnięciu przez sąd właściwy dla siedziby sprzedawcy.
§ 11
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane za pośrednictwem sklepu internetowego zawierane są w języku polskim.
2. Grafika, zdjęcia, treści oraz opisy produktów prezentowane na stronie internetowej sklepu internetowego pod adresem https://www.kommo.pl/ są własnością sklepu internetowego i nie mogą być modyfikowane, kopiowane ani rozpowszechniane bez zgody sprzedawcy.
3. Sklep zwraca uwagę, że z uwagi na indywidualne ustawienia urządzeń klienta, takich jak komputer, telefon czy tablet, mogą wystąpić odchylenia w cechach towarów (kolor, proporcje itd.). W przypadku materiałów o nierównomiernych kolorach, np. imitacji drewna, wzór lub usłojenie towaru może różnić się od tego prezentowanego na zdjęciach. Tolerancja wymiarów produktu może wynosić 5 mm.
4. Zmiana regulaminu: Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu z ważnych powodów, tj. w przypadku zmian przepisów prawnych; zmian metod płatności i dostawy - o ile te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego regulaminu.
5. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeks cywilny; Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.); dla umów sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 r. z konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) oraz Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.); dla umów sprzedaży zawartych po 25 grudnia 2014 r. z konsumentami - przepisy Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.); oraz inne stosowne przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
SKAF Dawid Tarasiuk
kontakt@kommo.pl
Kontakt z administratorem możliwy jest poprzez adres e-mail kontakt@kommo.pl
lub przez adres pocztowy w Białymstoku, Zagumienna 10/37, 15-866 Białystok.